AKTUELLT
Innovaforms grundare har gått ur tiden – men hans verk och gärning lever vidare
”Curt var en företagsidentitetens mästare som visade hur form kunde driva Affärsutveckling” Curt Dahlén (1931–2025) har gått bort och Sverige har förlorat en av sina mest inflytelserika formgivare och en av de första som insåg designens strategiska kraft. Som grundare av Innovaform AB år 1968 lade...
Samsyn är inget “nice to have” – det är avgörande!
Det pratas mycket om att varumärke, kultur, innovation, hållbarhet och digital transformation i svenska styrelserum. Men det som avgör om dessa initiativ leder till faktisk förändring – eller bara blir nya dokument i intranätets djup – är ofta betydligt mer grundläggande–samsyn. Vi ser det i...
Varför betala 10 000 kronor för en klocka när du kan köpa en för 1 000 kr eller 500 kronor, båda visar tiden?
Jag känner inte till vem du är. Jag känner inte till ditt företag. Jag känner inte till vad ditt företag står för. Jag känner inte till ditt företags historia. Jag känner inte till ditt företags rykte. Jag känner inte till ditt företags produkter – och vad var det du vill sälja nu då? I dag räcker...
AKTUELLT
Innovaforms grundare har gått ur tiden – men hans verk och gärning lever vidare
”Curt var en företagsidentitetens mästare som visade hur form kunde driva Affärsutveckling” Curt Dahlén (1931–2025) har gått bort och Sverige har förlorat en av sina mest inflytelserika formgivare och en av de första som insåg designens strategiska kraft. Som grundare av Innovaform AB år 1968 lade...
Samsyn är inget “nice to have” – det är avgörande!
Det pratas mycket om att varumärke, kultur, innovation, hållbarhet och digital transformation i svenska styrelserum. Men det som avgör om dessa initiativ leder till faktisk förändring – eller bara blir nya dokument i intranätets djup – är ofta betydligt mer grundläggande–samsyn. Vi ser det i...
Varför betala 10 000 kronor för en klocka när du kan köpa en för 1 000 kr eller 500 kronor, båda visar tiden?
Jag känner inte till vem du är. Jag känner inte till ditt företag. Jag känner inte till vad ditt företag står för. Jag känner inte till ditt företags historia. Jag känner inte till ditt företags rykte. Jag känner inte till ditt företags produkter – och vad var det du vill sälja nu då? I dag räcker...