Swedish taste startade sin verksamhet för sjutton år sedan av Magnus Linström, Årets Kock och Olympisk mästare i matlagning. Verksamheten har växt och består i dag av  matlagningsstudio, restaurang, catering & konferens och butik & kafè. Sedan två år tillbaka bedriver man också matlagningsstudio i Stockholm under varumärket swedish taste.

Restaurangbranschen har under de senaste åren genomgått stora förändringar som styrs av olika trender, livsstilsmönster och konsument beteenden. Efter att studerat branschens utveckling och vad man som krögare drivs av när det gäller kundupplevelser togs beslutet att gå i från ett renodlad fine dining-erbjudande till ett mer öppet och gladare matkkoncept.

Under tre månaders tid har restaurangen byggts om och den 28 sept 2017 slog man upp portarna till Space62 – en spännande och smakfull mötesplats i en skön och avslappnad atmosfär.
Namnet Space62 skvallrar lite om Hasselblads rymdresa som startade 1962 när NASA för första gången skickade ut en kamera i den gränslösa rymden, den kameran tillverkades i samma hus som Space62 ligger. Rymdbilderna har fascinerat en hel värld och skapar en mäktig känsla av frihet, en känslan som har fungerat som en ikon när vi skapat den nya restaurangens identitet.

Resultatet upplevs bäst vid ett restaurangbesök, eller också på www.restaurangspace62.se

Innovaforms uppdrag har omfattat följande:
– Inredningskoncept, i samarbete med Arkitektbyrån Design AB.
– Namnframtagning
– Värdegrund, affärsidé och vision
– Varumärkespositionering
– Visuell kommunikation– grafisk profil, hemsida med mera